سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواننده فرانسوی مسلمان و محجبه شد

• یک خواننده زن فرانسوی پس از اسلام آوردن، با حجاب شد

   دیامس (یا دیامز ـ Diam) خواننده مشهور رپ فرانسوی از ارائه دلایل خود در گرویدن به اسلام و هر گونه گفتگو با رسانه‏ها خودداری کرده است.
 اما مجله «پاری ماچ» چاپ پاریس با ذکر این خبر نوشته است: "او در حدود دو ماه است که با جوانی مسلمان ازدواج کرده و در این مدت در حالات زندگی او تغییرات اساسی رخ داده است. دیامس که چند مدتی بود به دلیل ابتلا به بیماری افسردگی شدید از حضور در اجتماع خودداری می‏کرد، در صحبت با دوستانش گفته است من نزد پزشکان زیادی رفته‏ام ولی درمان بیماری خود را تنها در عمل به دستورات اسلام یافته‏ام".

 «میلانی جورجیادیز ـ Mélanie Georgiades» مشهور به دیامس در 25 جولای 1980 در نیکوزیای قبرس از مادری فرانسوی و پدری یونانی به دنیا آمده است. وی که یک شاعر و خواننده رپ فرانسوی ـ قبرسی به شمار می‏آید در سال 1984 به همراه خانواده‏اش به "اسون ـ Essonne" واقع در حومه پاریس مهاجرت کرد؛ اما از هفت سالگی به علت طلاق پدر و مادرش از یکدیگر، تنها زندگی کرده و تا 15 سالگی در نوانخانه بوده است.

 دیامس 29 ساله که به علت اشعار و شخصیت سیاسی‏اش در اذهان عمومی فرانسویان شناخته شده است، در آهنگ‏های خود شدیداً به سازمان‏های بین‏المللی مدعی حقوق‏بشر اعتراض و از کودکان بی‏سرپرست مهاجر کشورهای آفریقایی و اسلامی دفاع می‏کرد.او نه تنها با سیاست‏مداران راست‏گرایی همچون «ژان ماری لوپن» و دخترش «ماری لوپن» به مخالفت شدید پرداخته، بلکه با سیاست‏های رییس جمهور فعلی فرانسه «نیکلا سارکوزی» هم مخالف است.

 دیامس اکنون با گرویدن به دین مبین اسلام، راه آرامش و رستگاری را در آموزه‏های آن یافته است.

بنابر آمار رسمی فرانسه، سالانه 3 هزار و 500 نفر در این کشور مسلمان می‏شوند که این رقم در سال جاری بیش از 5 هزار نفر بوده است. جامعه مسلمانان فرانسه این آمار را بسیار بیشتر از آنچه ارگان‏های رسمی فرانسه اعلام کرده‏اند، می‏داند.

 

منبع: سایت پایگاه علمی فرهنگی حجاب

http://www.hijabiran.com/page.php?pid=223&id=21

 

به گزارش جهان به نقل از لبیک، پس از چندین سال غیبت در رسانه ها خواننده زن فرانسوی «ملانی جورجیادیز» با نام مستعار «دیامس»، در فرانسه با حجاب و پوشش اسلامی ظاهر شد و طرفداران خود را شگفت زده کرد. 

 
خواننده مشهور رپ فرانسوی ملانی جورجیادیز در سال 2009 به یکباره از عرصه موسیقی و رسانه ها خارج شد و بعد از گذشت سه سال در مصاحبه ای که با شبکه TF1 فرانسه انجام داد، گفت که چگونه آرامش و رستگاری را در آموزه های دین مبین اسلام یافته است. 

 
این خواننده در مصاحبه اش اظهار داشت: من یکی از مشهورترین خوانندگان رپ در کشور فرانسه بودم و علیرغم آنکه از لحاظ مالی در رفاه کامل بودم اما احساس پوچی می کردم و چیزی را که به دنبالش بودم را در ثروت و شهرت نیافتم. همیشه در خلوت خود گریه می کردم و مدتی به دلیل افسردگی و اقدام به خودکشی، توسط چندین روانپزشک تحت درمان بودم؛ همچنین به مواد مخدر از نوع توهم زا اعتیاد شدیدی داشتم. 

 
زمانی که به همراه یکی از دوستان مسلمانم برای تعطیلات به جزیره موریس رفته بودم، برای اولین بار با دین اسلام آشنا شدم. دوستم گفت که قصد دارد برای خواندن نماز به مسجد برود، من نیز مشتاق شدم که به همراه او داخل مسجد بروم و نماز بخوانم. اولین باری بود که پیشانی خود را بر روی زمین می گذاشتم و سجده می کردم، آن لحظه احساس جدید و متفاوتی را تجربه کردم که هرگز قبل از آن تجربه نکرده بودم و اکنون می دانم که نباید به هیچ کس جز خدای یگانه سجده کرد و سر تسلیم فرود آورد. 

 
دیامس در ادامه گفت: می دانم در کشوری زندگی می کنم که پوشش اسلامی را غیر قانونی می داند و زنان مسلمان را از داشتن حجاب منع می کند، اما من هیچ گونه اهمیتی به این تحریم ها و موانع نخواهم داد. 

 
اسلام به زندگی من رنگ و بوی تازه ای بخشید، راه حل اعتیادم را در دین یافتم و اعتیاد خود را برای همیشه ترک کردم. اکنون می دانم که هدف و معنا و مفهوم زندگی ام چیست و حدود یک سال است که با مردی مسلمان ازدواج کرده ام و صاحب دختری به نام مریم هستم. من بعد از چندین بار سفر به مالی و سنگال، قصد تاسیس یک بنیاد خیریه با هدف کمک به کودکان محروم آفریقایی را دارم.